Optymalizacja stron internetowych

Masz 2 sekundy

Średnio tyle czasu wystarczy, aby przekonać użytkownika o wartości strony internetowej. Możesz więc albo zyskać potencjalnego klienta, albo przez nieprzyjazną i niezoptymalizowaną stronę www stracić szansę.

Szybkość
strony.

Weryfikacja zawartości strony, optymalizacja obrazów i plików multimedialnych w celu poprawienia szybkości ładowania się strony.

Dostosowanie
do ekranu.

Właściwa optymalizacja strony wymaga dostosowania pod wszystkie typy urządzeń, stworzenia lżejszej wersji mobile i przygotowania tak, by wyświetlała się poprawnie za każdym razem.

Odpowiednia
struktura strony.

Prawidłowo zaprojektowane linki, przekierowania i właściwe adresy podstron wpływają na ocenę strony przez algorytmy Google'a i jej pozycjonowanie.

Czym jest optymalizacja?

Optymalizacja stron internetowych to proces przyspieszania wczytywania się treści w przeglądarkach. Optymalizacja ma na celu ograniczenie ilości przesyłania danych, wymuszenia odpowiedniej kolejności przesyłania tak, aby użytkownik w jak najkrótszym czasie zobaczył zawartość strony internetowej. Dzięki optymalizacji zarówno treści i grafik strona internetowa ma większe szanse, aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Dodatkowo korzyści z optymalizacji to poza ograniczeniem zużycia serwerów, na których strona funkcjonuje i przechowuje nasze materiały także niższy współczynnik odrzuceń, lepsze doświadczenia użytkownika oraz w efekcie większy zysk dla firmy przez możliwość zatrzymania użytkownika na stronie.

Jak sprawdzić poziom zoptymalizowania strony?

Istnieje kilka dostępnych narzędzi do badania stron. Jednym z najnowszych dostępnych jest Test My Site od Google. Możemy z jego pomocą sprawdzić wyniki czasu ładowania naszej strony na urządzeniach mobilnych. Otrzymamy też kilka wskazówek co warto usprawnić na stronie internetowej, aby poprawić czas jej ładowania. Możemy także poprosić o szczegółowy raport, który otrzymamy na podany adres e-mail.

Za pomocą Test My Site możemy nie tylko sprawdzić naszą stronę, ale porównać inne strony z naszej branży. Podpatrzeć co dzieje się na stronach konkurencji i dzięki temu znaleźć dobre praktyki dla naszej firmy.

Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi analizy stron. Możesz skorzystać także z innego narzędzia oferowanego przez Google - PageSpeed Insights

Tutaj przeanalizujemy zwłaszcza wersję tzw. desktopową strony ale także wersję mobile. Wyświetlone wyniki od razu pokażą obszary do poprawy na stronie, a także poznamy przybliżone wyniki, które możemy osiągnąć dzięki optymalizacji wskazanych elementów.

Innym popularnym narzędziem jest serwis GTMetrix, który analizuje stronę za pomocą kilku dostępnych na rynku usług i pokazuje wyniki za pomocą not od A (najlepszy wyniki) do F (wynik najsłabszy).

Optymalizacja a SEO: dlaczego Google zwraca na to uwagę i jak bardzo?

Stała optymalizacja strony internetowej służy poprawie wyświetlania w wynikach wyszukiwania. Jest też ściśle związana z SEO. Aby Google pozytywnie oceniało naszą stronę należy stale optymalizować treści na stronie internetowej, aktualizować dane i prawidłowo stosować opisy oraz nagłówki. SEO jest bardzo dużą częścią optymalizacji strony, jest też procesem ciągłym. Nie można raz zoptymalizować strony i pozostawić jej użytkownikom. Zmieniają się algorytmy według, których oceniane są strony internetowe, dlatego optymalizacja strony powinna być cykliczna.

Dlaczego optymalizacja to proces ciągły?

Google, ale też pozostałe wyszukiwarki, chcąc zapewnić jak najlepsze wrażenia użytkowników stale optymalizują sposoby wyświetlania wyników wyszukiwania. Dlatego też optymalizacja to ciągły proces. Stale trzeba dbać o optymalizację zdjęć i treści, dodawanie nowej zawartości na stronę.

Jednocześnie bardzo istotna, a może nawet ważniejsza  jest optymalizacja elementów niewidocznych dla użytkownika, ale stale odczytywanych i ocenianych przez algorytmy wyszukiwarek.

Pomimo wyższych kosztów początkowych strona internetowa wyposażona w CMS pozwala oszczędzić na kosztach marketingowych i reklamowych przez dostęp do narzędzi aktualizacji.

Czy wiesz że?
80tyś

zapytań na sekundę odbywa się w wyszukiwarce Google 

www.internetlivestats.com
55%

stron nie posiada linków zewnętrznych kierujących do ich witryny

ahrefs.com
52%

całego ruchu internetowego na świecie w 2019 r. pochodziło z urządzeń mobilnych 

gs.statcounter.com
48%

twierdzi, że jeśli strona www nie działa poprawnie na urządzeniach mobilnych to dla nich sygnał, że firmie nie zależy.

blog.sagipl.com
113%

o tyle może wzrosnąć liczba wizyt przy regularnej optymalizacji a o 117% może wzrosnąć liczba kliknięć na stronie.

blog.sagipl.com
38%

odwiedzających przestaje korzystać z danej strony internetowej, jeśli jej zawartość jest nieatrakcyjna.

www.bluecorona.com

Kilka kroków
do sukcesu.

Nasz sukces istnieje tylko jeśli nasi klienci go odniosą.
Cenimy wasz czas równie bardzo jak nasz dlatego współpraca z nami jest prosta i przyjemna.

  1. Rozmowa oraz ustalenia.

    Ustalamy kim jest wasz klient, jakie ma potrzeby w stosunku do firmy jej usług i/lub produktów oraz jaki ma być efekt końcowy oraz pośredni.

  2. Działanie i wdrożenie.

    Projektujemy zaczynając od komunikatu firmy. Następnie oprawiamy to tworząc przejrzystą i funkcjonalną kreację.

    Tworzymy bądź instalujemy narzędzie które pozwolą wydobyć maksymalny potencjał wdrażanej aplikacji.

  3. Analiza i rozwój.

    Na tym etapie monitorujemy faktyczne zachowania ludzi na stronie, sprawdzamy i doradzamy co można zmienić lub dodać tak by projekt żył i był odpowiedzią na aktualne potrzeby waszych klientów.

porozmawiajmy
Przykładowe
realizacje.
Zastanawiasz się jakie działania przyniosą najlepszy efekt?
Potrzebujesz pomocy przy projekcie? Nie wiesz jakie rozwiązanie będzie dla Ciebie odpowiednie?
porozmawiajmy